Aquí podreu trobar experiències, sortides, coses que fer amb el nens,....
Marede3 és un lloc on, entre tots, aprenem i desaprenem junts per fer un gran camí, on la teoria i la pràctica no es donen la mà i on tot està per descobrir.
(Totes les fotos que apareixen estan fetes i editades per mi LLunadefoc)

Traductor

dimarts, 12 de juliol del 2016

Excursió seminocturna a la Miranda (Serra de Llaberia)

A casa ens agrada molt caminar, fer senderisme, muntanya i sobretot si és en família. Dissabte passat l'avi ens va regalar una sortida preciosa, fer una seminocturna amb els seus amics de CatSud per la Serra de Llaberia.

Una excursió circular, perfecte per aquestes calors, ja que al ser seminocturna comencem a les 19 h quan la calor ja no "apreta" i així poder veure com es fa fosc. El capvespre dalt de la Miranda proporciona una sèrie de colors que és tot un espectacle visual.

De fet veure el capvespre des de qualsevol punt de la natura és relaxant i preciós, un desplegar dels sentits.

La caminada es fa amena, veient ENP Serra de Llaberia, un entorn especial, on s'ha d'anar molt amb compte amb els Dips! Seguirem el camí (PR) del Coll de la bassa de les Fonts, després agafem el camí fins al Portell dels Collivassos, i d'allí el PR fins a arribar a la Miranda. Quan s'arriba a dalt de tot de la miranda sorprèn veure l'estructura esfèrica, tothom pregunta què és, i és el radar meteorològic de Tivissa-Llaberia, integrat a la Xemec.
Va ser espectacular com des d'un cantó de la serra veiem un mar de núvols sota nostre que no ens deixava veure la serra de Colldejou, i per l'altra banda ni un sol núvol on la posta de sol era espectacular.

Vam estirar les màrfegues, vam treure el sopar, i entre amics i amb els sorolls de les ones gravitacionals de fons varen començar les explicacions nocturnes. Buscant els nostres estels, les constel·lacions, històries passades, .... una bona estona per a somiar i descobrir, imaginar el cel i també de treure el nostre petit astròleg interior.

Una nit per recordar i somiar, on ens ho vam passar d'allò més bé, fent cames, natura, cultura i astrologia.

L'excursió és circular, amb un desnivell de +270, -220 m amb un total d'uns 10 km aproximadament i amb parada al mig per descansar, menjar i observar.