Aquí podreu trobar experiències, sortides, coses que fer amb el nens,....
Marede3 és un lloc on, entre tots, aprenem i desaprenem junts per fer un gran camí, on la teoria i la pràctica no es donen la mà i on tot està per descobrir.
(Totes les fotos que apareixen estan fetes i editades per mi LLunadefoc)

Traductor

divendres, 3 de juliol del 2015

Ruta semi nocturna familiar

Ahir a la nit, aprofitant que era lluna plena i que Venus i Júpiter es veurien tan bé i junts vam aprofitar i fam fer una sortida semi nocturna familiar conjuntament amb els amics de CatSud.

La ruta és Albarca - Roca Corbatera - Mare de Déu del Montsant. El nivell de dificultat tècnica és fàcil, apte per tots els públics. Nosaltres anàvem totes les edats i condicions físiques i va ser assequibles per tota la família. La petita de 4 anys no es va quedar enrere en cap moment.
En total són uns 7 km amb un desnivell de 447 metres, ja que se surt des d'Albarca que està a 737 m i arribem al punt més alt del Montsant a 1163 m.

La veritat, decidir sortir a les 19 hores va ser un encert, ni calor ni fred, amb un airet que feia que la calor no fos tan agosarada i es volia aprofitar la lluna plena i l’excel·lent situació astronòmica del moment, a més perquè enganyar-nos tornar amb els frontals és d’allò més divertit!

La veritat va ser un espectacle visual excel·lent, els nens no paraven de dir que estaven súper contents de veure així el Montsant. Veure les vistes del pantà de Siurana, Cornudella, Siurana, Ulldemolins, el mar, en fi… Una vista privilegiada que si afegim la degradació de llum i color que proporciona la posta de sol i després poder observar l’espectacle astronòmic va ser d’allò més excitant i enriquidor per tots, tant grans com petits.

A sobre vam poder conèixer les plantes autòctones com el panical i el conte sobre la flor del panical, la diferència entre el pi roig i pi blanc, alzines, farigoles, romaní… Un despertar dels sentits que amb l'aire que feia aixecava tota uns seguits d’olors, un gran espectacle també olfactiu, de descoberta de l’entorn.

Per sorpresa nostra a la nit quan tornàvem cap a Albarca vam poder observar 7 cuques de la llum!!! Els nens no s’ho creien i els grans tampoc… meravellós. També vam descobrir una aranya que ens va sembla enorme!

La veritat vam gaudir moltíssim de la sortida i com sempre junts en família, aprenen uns dels altres.

Material necessari: Cada nen portava la seva motxilla per tal d’anar-se acostumant i a dins; la seva cantimplora, l’entrepà de sopar, un frontal i una jaqueta per quan es fa fosc. També portaven una càmera de fer fotos, una brúixola i unes tiretes, han de ser conscients del que es porta per sortir a la muntanya.

Els grans doncs igualment anàvem equips amb tot el necessari per a una sortida.

Us recomano la sortida! Una data que estaria bé tornar-la a fer nocturna és a la pròxima lluna plena o ja fer coincidir amb la pluja d’estels de l’agost.