Aquí podreu trobar experiències, sortides, coses que fer amb el nens,....
Marede3 és un lloc on, entre tots, aprenem i desaprenem junts per fer un gran camí, on la teoria i la pràctica no es donen la mà i on tot està per descobrir.
(Totes les fotos que apareixen estan fetes i editades per mi LLunadefoc)

Traductor

dimecres, 19 d’agost del 2015

Preparar l’entrada al nou curs quan ets mare de família nombrosa i no morir en l’intent (la força centrífuga o enfilar-se per les parets)

Així ens sentim quan preparem les llistes d'inici de curs
Quan s’acosta el final d’agost, a mi personalment ja m'entri el nerviosisme.
Si, ser mare quan et planteges quants fills voleu tindre com a parella, els dubtes que sorgeixen, ... Mai, mai ningú, em va plantejar el tema de les llistes interminables de material, llibres, i utensilis que hauria de comprar pels meus fills abans de cada curs… quin horror! Mares que només en teniu un/a com us envejo!

Ahir em vaig plantar amb les tres llistes (una per cada fill/a) de dues fulles cadascuna a dins la bossa i amb dos cafès i l’ajuda d’una amiga (perquè desenganyem-nos, això soles no ho podem fer… Necessitem el suport moral d’una altra persona) i amb tota la il·lusió del món em vaig llençar al carrer a l’aventura.

A més aquest any, per més dificultat, en canviar de domicili, hem canviat d’escola, un canvi d’escola radical (de passar d’una concertada de 3 línies, anem a una escola rural). Tot és diferent, bates noves, xandalls nous, material nou, llibres nous, puc aprofitar tant poc… I això vol dir començar de nou en tot.

La peregrinació ha començat.
Primer anem a buscar les bates, a marcar-les, ... On tenim tot? Què diuen? Que els de p4 al menjador no van amb pitet? Ostres quin rotllo ara he de comprar bata de menjador...uff (i els pitets que tenia? En fi ja els aprofitaré com sigui…) Mires un altre cop la llista i veus: “com que som escola verda esmorzem dins l’aula, per tant ens fa falta got, plat i tovalló).
Que bonic ser escola verda, però ara mateix… com que no ho tenia planejat... Diguem que no ser on tic les tasses de plàstic, potser en aquella capsa del traster de casa dels meus pares? Ostres, perquè no ho se… (bé deixarem aquest tema per més endavant…).

Surto i me’n vaig a la llibreria (sort que els llibres vaig anar a l’escola i els vaig encarregar a l’AMPA) però vinga va ara al material!
Les referències de les llibretes, llapis, cartolines, com: arxivador de 2 anelles foli 2A. 40MM 91742, llibretes pauta de dues ratlles amb marge, llibreta tapa dura tamany quartilla d’una ratlla sense marge, dossiers fastners foli plantat, llapis triplus 119...i així un reguitzell de línies incomprensibles ….
Que trons de llegir revistes de “Ser padres” o jo que ser… noooooo ens equivoquem! Ens hauríem d’aprendre de memòria les referències del catàleg de papereria, en trauríem molt més profit, perquè desenganyem-nos...el primer és sentit comú el segon és la tortura de l’estiu.

Bosses, estoigs, bates, marcar, posar vetes, mirar, etiquetes, cosir, repassar, folrar llibres.... de debò que tot això ho haurien de dir al curs preparat, ens aniria molt millor després o potser farien baixar la natalitat perquè si tens més de 2 fills/es és una autèntica tortura.

Ànims famílies! Mares, pares, avis, àvies, familiars… quan haurem posat fi amb això començaran les extraescolars…


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada